• dom

    nie bardzo rozumiem, jak byl zalatwiony projekt przylacza. u mnie to byl niezalezny od projektu domu projekt, u mnie wygladalo tak, spotkalem sie z projektantem zeby dac mu papiery, pokazalem gdzie wychodzi kanaliza z budynku i jak chcialbym zeby puscil nitke. narysowal wszystko i zlozylem do zgk, tam cos marudzili i kazali przerobic projekt wg wytycznych ktore mi dali. z tym polecialem do projektanta i zrobil mi 3 wersje (zajelo mu to 5min) zebym pokazal wszystkie 3 i ktora im pasuje ta zlozyl. i tak to bylo zalatwione, tylko wszystko bylo przed wykonaniem przylacza, takze pozniej nie bylo problemu z inwentaryzacjaczy ewentualne naniesienie przez geodetę nowej nitki w inwentaryzacji nie powoduje u mnie tzw. "samowoli" na etapie składania odbioru budynku? Ja obawiam się z mojej strony właśnie tego. Geodeta nie może też tego zafałszować i narysować tak jak jest w pierwotnym projekcie bo z kolei wtedy ona naraża swój tyłek dla mnie. Czy tego typu zmiana od pierwotnego projektu w ogóle trzeba zgłaszać? Pytam bo z kim bym nie rozmawiał to każdy straszy mnie "samowolą budowlaną". Nie opiniuje się przyłączy tzn. nie uzgadnia się z różnymi instytucjami od instalacji, o ile tak uzna projektant.

    dom

    U nas w poznańskim projektanci wrysowują przyłącza, a każdy i tak buduje po swojemu, geodeci mierzą jak było zbudowane i wszystko w nadzorze przechodzi. Uderz do kierownika budowy, on powinien najlepiej wiedzieć jak działają urzędnicy w Twoim rejonie.

    Aha. Jeszcze jedna kwestia: co masz na myśli pisząc przyłącze? Przyłącze kanalizacji składa się z dwóch części:

    a) od sieci głównej do studzienki rewizyjnej

    b) od studzienki do budynku

    ta druga część jest traktowana jako instalacja wewnętrzna i generalnie mało kogo obchodzi jak ją zrobiszPo pierwsze rozróżnij projekt zagospodarowania terenu dla domu, na którym architekt nanosi przypuszczalne trasy przyłaczy od projektu przyłaczy. Trasy które masz naniesione na PZT nie są zaklepane na 100%. Dla przyłaczy wykonuje sie odrębne projekty i wcale nie muszą iśc po tych trasach, które wyznaczył architekt. Prawdę mówiąc często jest tak , że nie można w taki sposób wykonać podłączeń., bo wystepują kolizje np z drzewami, słupami itp.

    na pierwszą część zazwyczaj potrzebny jest projekt, osobna inwentaryzacja geodezyjna i tutaj odstępstwo od projektu może być problemem, to zależy już od firmy zarządzającej siecią i odbierającej przyłącze


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :