• parametr

    Nie bardzo rozumiem, zabraniasz komuś instalować kominek w domu mocno enegrooszczędnym? Ja chciałem mieć w domu ogień. Żona wymyśliła biokominek. Ale jak pooglądałem to wymiękłem, tak jakby włączył na telewizorze obraz ognia, nawet może strzelać . Koniec końców zrobiłem malutki kominek z podwójną szybą i nie mam w obecnym domu 22kWh/m2 żadnego problemu z przegrzewaniem co było nie do zniesienia w poprzednim 80kWh/m2. A że przy okazji wpadają tanie kWh to trudno I właśnie o to chodzi. Ktoś rzucił kiedyś PASYWNY, wszyscy się czepili i powtarzają jak mantrę. 15kWh może i jest prawdziwe, obliczyli to, żeby dom dało się grzać powietrzem-wentylacją. Tylko GŁUPOTĄ jest dążenie do tej wartości za wszelką cenę tak samo jak spełnienie wszystkich wytycznych certyfikowanych domów pasywnych, np podwyższenie parametrów klimatyzacja Warszawa   drzwi wejściowych. Mi wyszło w pierwszym przybliżeniu ok 16kWh/m2 ale po modyfikacji projektu, (główne zmiany to powiększenie okien) spadło do ok 21kWh/m2. Zaczęliśmy liczyć z kumplem od OZC co trzeba zmienić, żeby zejść do tych 15kWh i już wcale nie było tak łatwo i tanio. Wyszło na to, że lepiej całą dopłatę wrzucić w panele i mam dodatnioenergetyczny. W sensie, że ma jeszcze zbilansować energię elektryczną na inne potrzeby. Nie zabraniam, instaluj, co mnie to obchodzi? Też będę musiał, bo żona chce, ale to u mnie wyłącznie fanaberia i nie mam zamiaru w tym palić. Chodziło mi o to, że wliczano tutaj ciepło żarówek i lodówek do grzania, a u gaziarzy i pompiarzy metr drzewa w kominku to tylko dla klimatu...

    Znalezione obrazy dla zapytania domy zimą

    Jedno nie wyklucza drugiego ale też wszystko zależy od tego jaki się ma domek. Jeżeli nie mierzy się w dom pasywny i lubi się bawić z kominkiem paląc w nim to nikt nie zabroni budowy kominka. Tyle że w domach pasywnych czy około pasywnych to jest bezsensu, ale bogatemu nikt nie zabroni.A ja uważam że ślepa pasywność - jest nie potrzebna. Mnie "wciągnęła" autonomiczność i pewna samowystarczalność budynku.

    Niż kierowanie się pewnymi ślepymi zasadami standardu budownictwa pasywnego. To jest standard.. coś jak norma Euro VI czy inne.

    Czyżby temat pokory wyszedł? owszem to jest pokora kiedy się obnaża swoje poglądy, i liczy się z tym że nie muszą być do końca słuszne, jako nieomylna prawda.

    Tak więc , Twój samogrzejny nie jest wcale tak daleki od rzeczywistości. Ale nie zgadzam się, żeby to okna były najważniejsze. Dlaczego, bo to o czym piszcie pociągnie ogromne koszty.

    Granicą enegroszczędności w sensie opłacalności docieplania wg mnie jest wyrzucenie z domu instalacji CO bo to strasznie droga impreza, a wcale nie jest niezbędna. Jakbym mógł wyrzucić z domu dach bez straty funkcjonalności to też bym to zrobił.

     


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :